Група 1-4 Урок виробничого навчання

                                                            Кухарі група 1-4

              Урок виробничого навчання.

ТемаПриготування котлетної маси та напівфабрикатів. 

Мета уроку:   навчальна: закріпити практично теоретичні знання з: організації робочого місця при приготуванні   виробів з котлетної маси; приготування виробів з котлетної маси; дотримання вимог санітарії, гігієни, бюджету часу, технічних вимог безпеки праці.

                розвивальна: розвивати пізнавальні та професійні інтереси та здібності; самостійне мислення; творчі здібності учнів, естетичний смак дооформлення страв.

                       виховна:  виховувати відповідальність перед споживачем за якість приготовлених страв; бережливе, економне використання  сировини; любов до обраної професії.

Тип уроку: урок вивчення трудових прийомів і операцій.

Матеріально-технічне забезпечення: сировина, ваги, ножі, дошки, електром’ясорубка, сковорідки, каструлі, посуд для подавання  готових страв.

Хід уроку.

 Вступний інструктаж.

  1. Повідомлення теми програми і уроку.

  Тема нашого уроку: «Приготування страв з м’ясної котлетної маси».

    Не можна уявити себе навіть середнім спеціалістом, не навчившись готувати котлетну масу з м’яса та страви з неї. Вони є достатньо поширеними в українській кухні. Страви з котлетної маси є смачними, поживними, добре засвоюються. Вони є одним з основних джерел повноцінних тваринних білків. Амінокислотний склад м’язових білків близький до оптимального і має дуже високий коефіцієнт засвоєння(97 %). М’ясо також містить жири, які підвищують калорійність раціону. Страви з м’яса містять корисні вітаміни групи В та вітамін А, а також мінеральні речовини.

Питання для повторення теоретичного матеріалу.

1. Які розрізняють напівфабрикати залежно від виду м'яса?
2. Як поділяють напівфабрикати з м'яса за розміром?
3. Які розрізнюють напівфабрикати за способом приготування?
4. Як класифікують їх за видом теплової обробки? 
5. Які види паніровок ви знаєте? 
6. Навіщо напівфабрикати з м'яса панірують? 
7. Які частини м'яса використовують для приготування січеної маси?
8. Чому січену масу готують з названих частин м'яса? 
9. Що відбувається при січенні м'яса? 
10.Яким видам теплової обробки підлягають вироби з січеної маси?


ІНСТРУКТАЖ 

з безпеки праці при роботі в м’ясо-рибному цеху

При роботі користуватись тільки справним інструментом та інвентарем.

Учні повинні бути забезпечені спецодягом (халат, ковпак, рушник, фартух).

Необхідно буди уважним й дисциплінованим, точно виконуйте вказівки майстра в/н.

Не починайте виконувати роботу без дозволу майстра в/н.

Розміщувати прилади, сировину на своєму робочому місці так, щоб запобігти їх падінню та перекиданню.

Під час роботи в м’ясо-рибному цеху, на робочому місці можливий такий вплив небезпечних факторів:

   - ураження електрострумом;

   - поранення при неправильному користуванні ріжучими інструментами;

   - травма рук при завантажуванні сировини в електром’ясорубку;

   - падіння важких предметів.

ПЕРЕД ПОЧАТКОМ РОБОТИ.

   1. Одягнути спецодяг і застебнути на всі ґудзики.

   2. Прибрати волосся під ковпак.

   3. Не допускайте звисаючих кінців одягу. Не заколювати одяг шпильками.

   4. Не тримати в кишенях гострих предметів, та предметів, які б’ються.

   5. Перевірити наявність та надійність заземлення. Не приступати до роботи при відсутності заземлення на електрообладнанні.

   6. Перевірити чи закріплене обладнання до фундаменту, підставок.

ПІД ЧАС РОБОТИ.

   1. Утримувати своє робоче місце в чистоті.

   2. Не допускати лишніх запасів продуктів на робочому місці.

   3. Слідкувати за достатнім освітленням робочого місця, справністю та чистотою світильників.

   4. Слідкувати, щоб ножі мали зручні, щільно насаджені ручки.

   5. Не залишайте ножі в перероблювальній сировині.

   6. Не працювати на електром’ясорубці без загрузочної воронки та застережливого кінця над отвором для загрузки діаметром більше 45 мм.

   7. Завантажувати машину сировиною рівномірно невеликими порціями.

   8. Направляти сировину в середину робочої камери машини товкачиком, лопатками.

   9. Не працювати на фаршмішалці без застережливої огорожі в завантажувальній воронці.

   10. Користуватися при ручному митті риби щітками, скребками.

   11. Проводити обробку риби на виробничому столі з умонтованою мийною ванною.

   12. Не торкайтесь руками скребка рибо очищувального механізму під час його роботи.

   13. Проводити видалення залишків сировини тільки після повної зупинки електродвигуна та робочих органів машини.

   14. Якщо сталася травма потрібно негайно доповісти майстру в/н, звернутися до медпункту.

ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ РОБОТИ.

   1. Прибрати робоче місце.

   2. Прибрати інвентар на спеціально відведене місце для зберігання.

   3. Користуватись при прибиранні сміття, відходів щіткою та совком.

   4. Зняти та привести в порядок спецодяг.


Практична частина









Відео-урок за ПОСИЛАННЯМ
Завдання
1. За допомогою наданого матеріалу та відео-уроку приготувати м'ясну котлетну масу.
2. Сформувати та запанірувати напівфабрикати.
3. Надіслати фото (3-5 шт.) в процесі приготування та готових напівфабрикатів на електронну адресу (vinogradova76elena@gmail.com) 
4. Дати відповіді на теоретичні питання.















Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Група 1-4 Виробниче навчання

Група 2-4 Урок 23.04

Група 2-4 Урок 12.05.